Sväng höger


Nu är jag trött 
Dricker "bed-time-te  och ser tillbaka på helgen 
En helg med min dotter,  en vuxen kvinna 
Vilket en mamma glömmer ibland 

Det är ju så att vara mamma 
Vilket vi diskuterade...
Hur ser du på mig 
Är jag ett barn  

För en mamma är ett barn alltid ett barn 
Och visst glömmer vi ibland att vi inte behöver beskydda och försvara och påminna saker till våra vuxna barn 

Ibland och mer än ibland glömmer jag att mina föräldrar inte finns och vill åka och betlttd saker för dem,  hjälpa dem med något... och i nästa sekund...


Liv är Liv 
Liv är verklighet och det vi bevarar i vårt minne 
Liv är det vi känner i kärlek 


Ja livet är en resa 
Upp och ner 
Och ibland från norr till söder 
Eller tvärtom 

Som idag 
Uppifrån och en dag med många timmar i bilen 
Många tankar,  många melodier...

Och var sks jag kissa ?

Äntligen Sjötorp 
Såååå vackert och en säker toa 

Men inte idag 
Då den var avspärrad 
Halva huset rivet och jag kissar nästan på mig 

Jag visste att det fanns,  men så fanns det inte 

Akut bakom en  parkerad lastbil och snett bakom en båt 
Måste 
Och med känslan av 3 liter som inte tar slut ... En lastbil som låter som att någon är på väg åt mitt håll 
Och jädrar vad der bränner på min rumpa!!!

Jag lyckades se vad jag satt på 
Brännässlor!!
Men så fullt med kiss att jag inte kan lyfta mig och orolig att inte bli klar innan någon kommer ut ur lastbilen....

Äntligen klar 
Jag teser mig och min GPS på telefonen 
Alltså rösten där säger:
Sväng höger 🤣
Jag vänder mig om och några steg och hon säger 
Ta en u-sväng 

🤣🤣🤣

Hemma igen 
I ett av mina hem 
Och min rumpa bränner fortfarande 
Men jag fick ju kissa 
Vilket är det viktigast 

Och månen är vacker 

❤🙏❤
/Annette 

#1 - - Karl-Bertil Karlsson:

Skönt att ha dig hemma och i säng. Tänkt på dig när jag tagit del av väderleksrapporten. Snö långt ner i Vänerlandskapen och 3-4 grader kallt. Inte bra med sommardäck. Då är lite rumpsveda att föredra. Har annat vackert som påminner om dig också. Välkommen hem.
(Har försökt att kopiera in en bild här men inte lyckats. Skickar separat.)