Spindelmannen bor i duschen!

 
Vilken vecka 😍 wow!

I morse vaknade jag tidigt, tidigt!
Och efter ert antal vÀndningar i sÀngen, toa besök, byta sida igen och igen. Kanske en timme senare?! Dags att kolla klockan :4:44
Oj oj ok... Försöker Ă€nnu en gĂ„ng att somna om, men  nej och kaffet drar mig upp i lĂ€ngtan 😉

Kanske Ă€r det alla mysiga, glada, varma energier och mĂ€nniskor omkring mig. Kanske Ă€r det nystarten i livet. Kanske Ă€r det hoppet. Kanske Ă€r det alla kramar jag fĂ„tt och gett kunder i veckan... 
Jag Ă€r inne i ett underbart Flow igen och njuter allt vad jag kan. 
Det Àr ju alla fina ögonblick som lyfter oss!

Den "jag" som kĂ€nt mig grĂ„ och lite vilsen Ă€r totalt borta. Jag ser mig i spegeln och ser mig sjĂ€lv strĂ„la. Jag ler och jag ler frĂ„n lĂ„ngt inne i cellerna ❀

 
Jag Ă€r verkligen totalt fokuserad pĂ„ att mĂ„ sĂ„ bra jag nĂ„gonsin kan och jag tycker om mig sjĂ€lv och kan inte sluta att le... 

Livet fick en helomvĂ€ndning efter 15 mĂ„nader... . Men jag Ă€r vĂ€ldigt tacksam för allt som var. Allt jag fick uppleva i kĂ€rlek och Ă€ventyr. 
Men ibland Ă€r tvĂ„ mĂ€nniskor inte bra för varandra lĂ€ngre och dĂ„ Ă€r det bĂ€ttre att gĂ„ skilda vĂ€gar, innan man sĂ„rar och skadar varandra för mycket... SĂ„ Ă€r det âŁïž


Och spindelmannen bor ju i duschen đŸ˜‚đŸ€Ł men den jĂ€... n fĂ„r gĂ€rna flytta!!!

Jag sĂ„g honom krypa under hyllan för nĂ„n vecka sen 😰 
I mĂ„ndags nĂ€r jag stod och klĂ€dde av mig springer han snabbt mot mina fötter och jag vrĂ„lar : skyll dig sjĂ€lv!!!! Jag trampar ihjĂ€l dig om du kommer nĂ€rmre  och stod dĂ€r och hoppade och lĂ€t... Men han klarade sig. Han försvann nĂ„nstans. 

En riktigt stooor, fet, Ă€cklig kĂ€rrspindel đŸ˜±

IgĂ„r letade jag och undrade om han hamnat under nĂ„n annans fot och hade lĂ€mnat oss i huset. Jag kollade flera ggr innan jag till slut satte pĂ„ duschen. 
Och nĂ€stan klar ser jag Ă€cklet krypa högt upp pĂ„ duschdraperiet, i brösthöjd och sidled RAKT EMOT MIG! đŸ˜©đŸ˜šđŸ˜±

PĂ„ nĂ„got vis lyckades jag hoppa ut pĂ„ andra sidan draperiet. Och jag tror minsann att jag pĂ„ nĂ„t vis kan flyga, nĂ€r jag Ă€r rĂ€dd! 
Och dĂ€r stĂ„r jag och blöter ner och undrar hur jag ska kunna stĂ€nga av duschen som sprutar... 
Börja skaka och ruska pĂ„ sidan av draperiet, kollar golvet, ruskar igen, kollar golvet och ja, dĂ€r Ă€r han. Jag fĂ„r snabbt tag i duschen och spolar honom mot golvbrunnen, medan han kĂ€mpar emot. 
Lyckas till slut och slutar spola... Ser nĂ„gra ben försöka ta sig upp och livrĂ€dda jag fortsĂ€tter spola nĂ„gra minuter. 

Ja jag erkĂ€nner. 
Jag tog livet av spindelmannen igĂ„r kvĂ€ll. 
FörlĂ„t, men jag Ă€r livrĂ€dd och jag har faktiskt varnat honom för att komma nĂ€ra mig. SĂ„ han borde kanske fĂ„ skylla sig sjĂ€lv. 
Och regnar gör det ju nĂ€stan varje dag Ă€ndĂ„. SĂ„ att ta livet av en spindel gör vĂ€l varken till eller frĂ„n. 


Snart dags för vĂ€rldens bĂ€sta  jobb till sena kvĂ€llen och alarmet Ă€r avstĂ€ngt inför en ledig fredag ❀

Ha en underbar torsdag 
â€ïžđŸ™â€ïž
/Annette