Är det rätt så är det lätt!


Tänk vad jag tänkt...
Och tänk vad jag analyserat utan att komma någon vart
Frågat och tänkt 
Undrat igen 
Och idag fick jag det perfekta svaret:
Är det rätt så är det lätt!
Att jag inte tänkte på det...

Jag vill inte ha en språngbräda från A till B
Jag funkar inte så 



När höger och vänster hjärnhalva vägrar att samarbeta.  Där en fråga leder till en annan och ännu en.. och  vidare till nästa 
Precis som en amöbas celldelning där det aldrig tar slut.


Jag vaknade i morse 
Visste på något vis
Ivrig att vakna och få vara aktiv i denna dagen
Rödhaken log mot mig 
Alla fåglar här hade sin charm
Och efter min promenad hade jag en koltrasthona som inte släppte mig med blicken 
Ingen rädsla,  bara studerade och lyssnade på min sång och vi såg varandra i ögonen mest hela tiden...

Då är livet mäktigt 
Och jag är tacksam 

Och jag har fått ett enkelt svar på mina funderingar 
...

Jag är viktig 
Och det är du med ❤

❤🙏❤
/ Annette 

PS. Kan vi köra kramens dag i repris då och då = ofta 🥰